23 Şubat 2019 Cumartesi

KUKSA BARDAK YAPIMI


Tamamen doğal ahşap kullanarak el işçiliği ile yapılan kupalar kuksa olarak biliniyor. Püf noktaları ise kişinin kendi kuksasını kendisinin yapması ve kesinlikle elektrikli aletler kullanmadan el aletleriyle yapılması. En sonunda çeşitli yağlar ile sırçalama yapılıyor. Böylelikle kamplarda ve çeşitli yerlerde kendi el emeğinizle yaptığınız hoş kokulu doğal bardağınızı kullanıyorsunuz. 
Kuksa nedir ? nasıl yapılır? hangi ağaçlar kullanılır gibi detaylı bilgiler verebilecek kadar deneyimim yok. Fakat Finlandiya da çok eski bir gelenek olduğu ,en çok huş ağacı kullanıldığını söyleyebilirim. Konuya ilgi duyuyorsanız internette değişik sitelerde araştırma yaparak güzel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bende ahşaba ilgi duyduğum ve deneyerek öğrenmeyi sevdiğim için yıllardır kurumuş bir ıhlamur ağacından kendi kuksamı yaptım. Sonuçlarından memnun kaldım. Aşağıda yapım aşamalarını gösteren fotoğraflardan anlaşılacağı gibi sadece el aletleri kullandım. Testere, kaşık oyma bıçağı, iskarpele,yontma bıçağı,ve zımpara kağıtları kullandım. En son bitimini Zeytinyağı,hindistan cevizi yağı ve balmumu karışımı kullandım.Ve sonucu özellikle hoşuma gitti. İyi bir sıvı yalıtımı sağladı. Soğuk sıvılar için.(Balmumu sıcakta eriyeceğinden sıcak sıvılara uygun olmuyor)
 Sonuçta hoş kokulu kendi emeğinizi yansıtan bir ürün ortaya koyuyorsunuz. En güzeli de üretmenin hazzını alıyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder