17 Temmuz 2013 Çarşamba

Yeniden Kuşlar...

    Üç yıldan fazla zaman olmuş, kuş fotoğrafçılığına ara vereli. Neden olduğunu bilmiyorum. Ancak bu süre içinde doğadan ve kuşlardan uzak kaldım. Ara, ara siteye ve kuş fotoğraflarına baksam da , araziye çıkmadım. Ekipmanımın bir kısmını elden çıkarmış olmamın etkisi de var. Ancak son bir aydır bu eski sevgim iyice alevlenmiş durumda. Bu hevesle kısıtlı ekipman(zaten yetersiz olan Eos 350D makinam arıza yaptı sadece manuel kullanılabiliyor) ile de olsa bir kaç kez araziye çıkıp kuşları çekmeye başladım. Baktım heves kısa sürede geçecek gibi değil; makinayıda yeniledim bu arada. Neyseki Canon 400L f.5,6 objektifi yıllardır satmaya kıyamamıştım.  Canon Eos 7D makinayı alarak ekipmanı tamamladım. Mevsim çok uygun olmasada araziye çıkmaya kuş çekmeye tekrar başladım. Yaşasın sahalara döndüm.
    Kuş fotoğrafçılığı için bahar ayları en uygun mevsimler. Gerek göç zamanları olduğundan , gerekse hava koşulları daha uygun olduğundan kuşlar zamanın büyük bölümünü dışarıda geçiriyor. Ekipman konusuna gelince kuşlar hızlı canlılar olduğundan ekipmanımızında hızlı olması gerekiyor. Aynı zamanda ürkek(haklı olarak, özellikle ülkemizde) canlılar olduklarından uzakları yakınlaştıran telefoto denen lenslere ihtiyacımız oluyor. Bu şartları sınırlı ekonomik koşulları olan kişiler için; Canon EOS 7D makina ve Canon EF 400 L f:5,6 L  objektif ikilisi yaygın kullanım oranı ve başarı düzeyiyle karşılıyor. Ekonomik derken toplam 2500$ civarında bu ikiliye bütçe ayırmak gerektiğini de belirtmek gerekir. 10.000-15.000 $ seviyelerindeki ürünlere göre bu ekipmanın Fiyat/peformans açısından çok başarılı olduğu çoğunluk tarafından kabul edilmektedir.
    Fotoğraftaki kuşumuz ; Küçük Ak Balıkçıl. Bem beyaz tüyleri ve zarafetiyle genç bir gelin gibi değil mi? Kuşlar doğamızın en güzel parçalarından. Onları başarı ile fotoğraflamak; anı dondurmak , tarihe görsel bir not düşmek gibi bir duygu.
   Arayı bu kadar açmayacağım inşallah... Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder