29 Ağustos 2013 Perşembe

Foçakarası

      Foçakarası üzümü ile bilgi bulmak gerçekten zor. Sanırım bu konuda yeterince deneyim yok daha. Oysa hoş bir üzüm ve şarap yapımında değişik tad ve aromalara sahip olduğunu düşünüyorum.
Genç asmaların ancak 15 yaşına geldiğinde tadlarının oturduğu ve şarap yapımına hazır olduklarını okumuştum. Sanırım birazda bu yüzden son yıllarda bu konudaki yapılan bazı çalışmaların sonuçları henüz ortaya çıkmadı.Fransızlar;"şarapçılığın ilk 100 yılı zordur" demişler:)  Gerçektende bu uğraş; büyük sabır ve sonuçlarını almak için çok fazla zamana ihtiyaç duyuyor.
      2010 yılında diktiğim ve bu yıl ikinci kez hasat ettiğim foçakarası üzümü ile bir kaç gözlem aktarmak istiyorum. Yukarıda anlattığım zaman sürecinden dolayı bir şeyler söylemek için çok daha erken olsa da (12 yıl sonra daha kesin verilerle geleceğim :))
üzümün özelliği yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Öncelikle üzümün  rengi bir çok siyah üzümde alıştığımız koyu bordo veya vişne renklerinde değil. Çok daha açık gülkurusu ve yakut renklerinde olduğunu söyleyebilirim. Böyle olunca; üzümün şırası ve şarabı da açık yakut renginde. Bu özellikleriyle  beyaz ve pembe şarap yapımına çok uygun olduğunu düşünüyorum. Ancak  kırmızı şarapta tüketicide bir önyargı oluşturabilir. Alıştığımız kırmızı şaraplardan çok daha açık ve farklı bir rengi var. Aynı şekilde tadımı daha hafif (Tanen az) ve meyva tadları öne çıkıyor.   Özellikle yoğun şeftali benim dikkatimi çekti. Şaraba yoğun ve farklı aromalar katacağını düşünüyorum. Kendi başına şarap yapmak için benim asmalarımın daha yıllara ihtiyacı var, ancak deneme amaçlı bir kaç şişe yaptım. Daha çok Cabernet ve Boğazkere gibi çok tanenli üzümleri dengelmek
ve aromatik seviyesini arttırmak için kullanılabilir (Merlot gibi) diye düşünüyorum.
    Tadımla ilgili tespitlerim 2012 üzümlerinden şarap yapımı sırasında görebildiklerim. Deneme amaçlı olarak yaptığım birkaç şişe gerçek olgunluğa eriştiğide  tadım yapıp sonuçlarını ayrıca yazacağım. Bu sene ise tamamen farklı bir yol izledim. Cabermet ve foçakarasını daha şarap yapım aşamasında karıştırdım. Bu ne getirir ne götürür açıkcası bilmiyorum.  5 e 3 oranında iki üzümü  birlikte işleyerek şarap yapıyorum sonuçlarını seneye göreceğim. Zaten küçük bağımı oluşturuken 5 e 3 oranında dikim yapmamda bu sebeple.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder