10 Haziran 2016 Cuma

Yabani pırasa veya yabani Sarımsak.


    Daha önce duymuştum. Ancak bu sene tanıştım. Bazen yabani pırasa, bazen yabani sarımsak , bazı kaynaklarda kömen olarak geçiyor. Belki başka adları da var. Dağlarda sıkça gezdiğimden bir ay kadar önce Manisa civarında önüme çıktı. Öncelikle aroması çok kuvvetli, sarımsak pırasa karışımı bir kokusu var. Pırasa soğan sarımsak yerine kullanılabilir diye düşünüyorum. Kavurma (zeytinyağlı, yumurtalı isteğe bağlı) , yemek yapılabiliyor. Veya gözleme ve böreklerde kullanılabilir.
   Ben topladıklarımı ayıklayıp temizledikten sonra  yumurtalı kavurmasını yaptım. Fena olmadı. Fakat diğer alternatifleri de denemek lazım.

Her zaman kolay ulaşamayacağımız , özellikle doğadan sadece belli zamanlarda nadir toplayabildiğimiz tadları denemek ayrı bir haz veriyor. Sevdiğiniz bir tada zorlanarak ulaşmak,  tekrarı için bir yıl mevsiminin gelmesini beklemek sanırım değerini arttırıyor. Yoksa köşedeki marketten 365 gün 24 saat kolayca alabileceğimiz gıdalar hem fayda ve sağlık açısından tartışılır .

3 yorum:

  1. Burgur pilavinda guzel oluyor bide kış kavurmasiyla harika oluyor

    YanıtlaSil
  2. ilk baharda daglarda cikar

    YanıtlaSil
  3. Ben kurutup baharat yapıyorum bunu yemeklerimin lezetine lezzet katıyor

    YanıtlaSil