22 Şubat 2015 Pazar

Yoğun bir gün; Budama, ilaçlama, Ağaç dikimi....

    Dün bahçedeki küçük bağımda bulunan asmaları budadım. Daha sonra üzümler, zeytinler ve meyve ağaçlarına bordo bulamacı attım. Boş olan iki yere ;bir tane  Cennet elması ve bir tane Mürdüm eriği fidanı diktim. Daha sonra nar ağaçlarını budadım. Daha önce kalan budama artıklarını yaktım.  Sabah 8:30 da gittiğim bahçeden 18:30 gibi işim bitti. Öğlen bir saatlik yemek molası harici
durmaksızın çalıştım. Belki yakında gidemem diyerek, herşeyi yetiştirmek için adeta nefes almadım. Akşam (ve bugün şu an bile) yorgunluk ve bel ağrısından canım çıkmıştı.
    Budamayı yıldan yıla daha iyi beceriyorum sanırım. Zeytinleri sonbaharda budadım. Badem ve narları asmalarla beraber budamak için şubata bırakmıştım. Ancak badem ağacının çiçek açmaya başladığını görünce budamaktan vazgeçtim. Birazda badem ağacının nasıl budanacağını pek kestiremediğimden bu yıl budayamadan geçiştirdim. Fakat zeytin, nar, meyvelerin ayrı ayrı nasıl budanacağını araştırıp uygulamaya çalışıyorum. Aşağıda hazır olarak alıp uyguladığım bordo bulamacı sonucu görünmektedir.  Önceki yıllarda bordo bulamacı kullanmıyordum. Ancak ufak tefek rahatsızlıklar gördüğüm için Sonbahar ve ilkbaharda bire doz olarak uygulamak istedim.
  
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder