26 Kasım 2014 Çarşamba

Hurma Zeytin. Karaburun

    Hurma Zeytin ; bana göre zeytinin en saf ve doğal halidir. Çünkü tuz ,su dahil hiçbir katkı maddesi kullanmadan ölümsüz zeytin ağacında olgunlaşarak meyve yenilecek hale gelir. Bu durumda sele zeytin, salamura v.b tüm fermantasyon yöntemlerinden farklı, kendine özgü bir aroma ve lezzete sahiptir. Bu tadı bazı kişiler sevmeyebilir. Ancak benim gibi hurma zeytini sevenlerin çoğu diğer tüm lezzetli zeytinlere dahi tercih ederler.
     Nedir bu hurma zeytin diyenler için kısa bir açıklama yapmak gerekise; Sadece İzmir Karaburun ilçesinde üretilen eşşiz bir üründür. Karaburun ilçesinde yetişen zeytinlerin bir kısmı Phoma oleae adlı bir mantarın sporları sayesinde ve denizden esen Karaburun rüzgarıyla ağaçta doğal olarak fermente olur ve yenilecek kıvama gelir. Karaburun zeytin üreticilerinin ayıklayıp pazara sundukları bu eşsiz lezzeti bugünlerde Karaburun pazarında ve İzmir'de bazı satış noktalarında bulmak mümkündür. (Güzelyalı'da bir kaç şarküteride ve Kemeraltı'nda iki şarküteride rastladım)
          Ağaçta olgunlaşan hurma zeytini temiz olarak hasat edebilmek için hurma zeytin hasat edilecek ağaçların altına sergi serilip ,olgunlaşarak dökülen zeytinler birkaç günde bir toplanıp ayıklanır. 
        Eğer kendi bahçemden yetiştirdiğim (Foça) zeytinlerden  kilolarca siyah ve yeşil zeytin yapamamış olsaydım , bir yıllık tüketeceğimiz siyah zeytin yerine 15 kg kadar hurma zeytin almayı düşünürdüm. Fakat çok fazla zeytin stoğu yaptığımdan , geçen hafta gittiğim Karaburun 'dan sadece 1kg kadar tadımlık hurma zeytin alarak döndüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder