2 Haziran 2010 Çarşamba

Foçakarası , zeytin, meyve...

                                       Foçakarası asma fidanı 

Doğayla , toprakla , bitkilerle uğraşmak bana her zaman huzur verir , dinlendirir. Bir ağacın yetişmesini bir bitkinin büyümesini izlemek,  mevsimi geldiğinde meyvesini almak ayrı bir zevk ve  motivasyon verir. Böylece insan; doğanın bir parçası olduğunu ve uyum içerisinde varolabileceğini hisseder. Hayatımızda oldukça karmaşıklaştırılan varoluşların  tersine , doğayla uyum içinde birşeyler yetiştirmek en yalın ve saygıdeğer eylemlerimizden biridir. Bunu da bilinçli bir şekilde, fazla ve gereksiz kimyasal  kullanmadan (ilaç ve gübre) doğayla uyum içerinde yapabilirsek başarılı bir adım atmış sayılırız.
   Doğayı ve toprağı bunca sevmeme rağmen bu yıla kadar gerek iş hayatının koşuşturmasından gerekse başka sebeplerden kendi adıma bitki ve toprakla uğraşma şansım, saksı çiçeklerinin dışına pek çıkamadı. Arkadaşlarımın veya başka tanıdıklarımın bahçelerinde zaman zaman toprakla uğraşmam olsada kendime ait bir bahçem olmadı.  Foça'da 1300 metrekarelik bir arsam olmasına rağmen oraya dikim yapabilmek için ciddi bir tesviye düzenleme masrafı yapmam gerektiğinden 5 yıldır bu işi ertelemişitim. Bu yıl gerekli altyapı çalışmalarını yaparak yaklaşık 550-600 metrekarelik bölümünü sadece meyve bahçesi olarak düzenlemek üzere yola çıktım. Kalan 700 metrekarelik bölümü ileriki yıllarda yapılabilecek bir ev ve çevre bahçesi olarak sanırım uzun bir süre bekleyecek ( tamamen duygusal :)).  Ancak hızla bir şeyler yapmaya başladığım meyve bahçem küçükte olsa benim isteklerimi ve ilgimi büyük oranda karşılayacak gibi. Arsa Foça'da olunca üzümde yerli türü olan  Foçakarası türünü mutlaka olsun derken ,üzüm fidelerini aldığım fidanlıkta (Çalışkan asma fidanlığı) foçakaralarının hazırda olması büyük şans oldu benim için. Fotoğraftada görülen asmalar için genelde şimdilik bir problem görünmüyor. ( şeytan kulağına kurşun :)
Badem ve asmalar

 Tamamını bu yıl yaptığım diktiğim ağaçlar ve asmaların dökümü ise şu şekilde;
- 12 adet zeytin  : ( 8 gemlik , 2 ayvalık, 2 domat)
- 64 adet asma   ( 24 foçakarası, 40 Cabernet sauvingon)
- 9 adet meyve   ( nar, erik çeşitleri, kayısı, şeftali)
  3-4 ağaç daha dikebileceğim yerim kaldı. Daha önce deneyimim olmadığı ve direkt olarak birilerinin yardımını almadan yapmaya çalıştığım için sadece okuyup, bazende danışarak öğrenmeye çalışıyorum.  Bu süreçte bitkilerle ilgili  yeni bir çok şey öğreniyor ve yeni sorunlarla karşılaşıyorum. Bu macerayıda burada daha çok sefer paylaşacağımı düşünüyorum.

2 yorum:

  1. özellikle asmalar çok güzel, ellerinize sağlık.
    kiraz olurmuymuş peki?

    YanıtlaSil
  2. Ancak farkettim yorumu kusura bakmayın.Kirazda oluyor. Ancak bildiğim kadarıyla kiraz ağaçları kendini döllemediği için farklı türlerde dölleyici dikmek gerekiyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil