23 Temmuz 2010 Cuma

Asmalarda gelişim

  Hiç bir tecrübem olmadan , sadece okuyup araştırarak oluşturmaya çalıştığım küçük bağdaki asmaların gelişimi iyi görünüyor. Asmanın yetişitirilmesinde gerçekten teknik bilgi ve tecrübeye çok ihtiyaç var. Fidanların dikilmesi, gübreleme , ilaçlama, budama ve genç asmaların terbiyesi birçok bilgi gerektiren hassas konular. Destek sistemleri bile tek başına geniş bir araştırma konusu. Küçük olmasına rağmen tam bir bağ gibi olması için elimden geleni yapıyorum. Destek sistemini T sistemi olarak karar vererek direklerin dikilmesini bitirdim. Gerdirme kazıklarıyla galvaniz tellerini yeni aldım. Bugünlerde telleri germeye başlayacağım. Fidanlar küçük olduğu için biraz ağırdan alıyordum. Ancak özellikle  Cabernet sauvingon  türleri hızlı büyüme kayderek ana gövdeyi oluşturma yüksekliğini fazlasıyla sağladı. "Aşılı olarak dikilen asma fidanlarının genellikle ikinci yıl terbiye sisteminin tamamlandığını, ancak sıcak bölgelerde bu gelişmin birinci yıl tamalanabildiğini"okumuştum. Bende birazda geç dikim yaptığımdan (mayıs ayı) önümüzdeki yıl gövdeyi oluştururum diye düşünüyordum. Ancak birinci fotoğrafta görüleceği üzere Cabernet sauvingon fidanlarının bir çoğu hızlı gelişim göstererek tel seviyesini geçti.

Oysa sağlıklı olmakla beraber Foçakarası türü asmaların(ikici fotoğraf) hiç biri aynı hızlı gelişimi göstermiyor. Bu durumda yeterli seviye ulaşan fidanların gövde oluşumlarını bu yıl tamamlayıp diğerlerini önümüzdeki yıla bırakmak mantıklı görünüyor.Bu yüzden telleri biran önce germekte fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder