20 Ağustos 2010 Cuma

Asmalarda gelişim-2


 Direklerin dikilmesini çok önce tamamlamıştım. Alt tellerin gerilmesinide iki hafta önce tamamladım. 3 mm.lik galvaniz tel kullanılıyor genelde. Bende bu malzemeyi kullandım. En güçlü gelen filiz, tel seviyesini 25-30 cm geçtiği zaman tel seviyesinin 10 cm altından budayıp ana gövde oluşturuluyor. Daha sonra çıkan yan dallardan iki tanesi seçilerek kollar oluşturuluyor. Böylece T şekli tamamlanıyor. Sağa ve sola uzanan kollar üzerinde her yıl ürün filizleri bırakılıyor. T gövdesi ise uzun yıllar asmanın ana yapısı olarak kalıyor. Ben şu anda birçok fidanda ana gövde oluşumunu, hızlı gelişen fidanlarda ise yan koların oluşumunu tamamlamaya çalışıyorum.
Asmalardaki gelişim beni memnun ediyor.Yaklaşık üç ay önce dikilen asma fidanlarının bazıları maşallah denmesi gereken bir hızla gelişiyor.Örneğin yukarıdaki fotoğrafdaki cabernet fidanı parmak kalınlığına yakın bir gövde oluşturdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder