6 Ekim 2011 Perşembe

Kavunlar

Bu sene yetiştirdiğimiz ürünlerden biride kavunlardı. Nasıl yetiştirdiniz ?derseniz; Tohumlarının atılıp , fidan halindeyken bir kaç sulanmanın haricinde pek bir şey yapılmadığını söylemem gerek. Siz bakmayın gösterişli bir kavunun fotoğrafını koyduğumu, verim ve görüntü olarak çok başarısız olduğumuzu söyleyebilirim. Çoğunluğu ufak tefek , yamru yumru kavunlar yetiştirdim. Ancak önemli bir nokta var ki; lezzetini ve aromasını pazardan aldığım kavunlarda yıllardır bulamadığım kavunlar yetişti. Sadece elma büyüklüğünde yamuk şekilli hastalıklı gibi görünen kavunların içinin bile mis kokulu ve tatlı olduğunu görünce şaşıp kalıyorduk. Bir kaç tane kavunu arabanın bagajında taşısam saatlerce o kavun kokusu çıkmıyordu arabadan.
Fazlasıyla aromatik uzun bitişli kavunlar yedim desem beni bir tek şarapseverler anlar:) Ama inanın bazılarının tadını dakikalarca ağzınızda hissediyordunuz. Sadece kendi halinde susuz olarak yetişmesinden midir?yoksa toprağının uygunluğundan mıdır? bilemiyorum. Ancak kolayca bulamayacağımız bazı lezzetler daha tattığımızı toprakla uğraşmanın ona emek vermenin ödülünü onun size bir şekilde geri verdiğini bir kez daha gözledim.

1 yorum:

  1. harika.
    topatan kavunlarının çekirdekleri var bende de, onları köydeki bahçeye götürüp ekmek için ne güzel referans oldu bu yazınız.

    YanıtlaSil